Ro-aero utazás: Iași - Kolozsvár - Bukarest - Iași

5 2.132

Marius Gerber az Airlines Travel jó barátja. A repülőgépek és a repülések iránti szenvedélye leolvasható az arcáról. Repülésfigyelő és a Román Aeroclub - repülőgépmodellező osztály tagja. A minap a Jászvásár (IAS) - Temesvár (TSR) (műszaki megálló) - Kolozsvár (CLJ) - Bukarest (OTP) - Iași (IAS) útvonalon ro-aero-utat tett. Az alábbiakban az utazás története és a repülés részletei, a költségek és a feltételek olvashatók.

kék-levegő-4

blue-air

Ro-aero utazás tervezése: Iasi - Kolozsvár - Bukarest - Jászvásár

Mivel rajongok a repülésért és a repülésért, repülésfigyelő és a repülőmodellező szekció Aeroclubul României szekciójának tagja, szokásom, hogy a neten szkenneljem a repülőjegyek árait. Szeptember elején fapados légitársaságok honlapjait lapozgatva eszembe jutott egy ötlet: Lehetséges olcsón 24 óra alatt légi körutat tenni Romániában?

Iași-i lévén, elkezdtem gondolkodni egy ro-aero utazáson, ami szülővárosomból indulna. Az október 1-jén avatandó új Iași-Temesoara-Kolozsvár-Jászvásár útvonal ismeretében elmondtam, hogy lehetőség nyílik Temesvárra és Kolozsvárra utazni. Néhány keresgélés után a Iasi (IAS) - Temesvár (TSR) (átállás) - Kolozsvár (CLJ) - Bukarest (OTP) - Iasi (IAS) útvonalat választottam.

Szeptember 2-án úgy döntöttem, hogy október 12-re megteszem a szükséges helyfoglalásokat. A Iasi (IAS) - Kolozsvár (CLJ) járatra Temesváron keresztül a Blue Air céget választottam, a megjelenített ár 89,99 lej volt. A Cluj Napoca (CLJ) - Bukarest (OTP) járatra a Wizz Air társaságot választottam, jegy 39 lej áron. A Bukarest (OTP) - Iasi (IAS) járatra a Blue Airrel repültem, 89,99 lej áron. Ezt a járatot másnap reggelre, október 13-ra foglaltuk.

Vásároljon jegyet a Blue Airre és a Wizz Airre

Ezért a következő fenntartásokat tettem:

- IAS-CLJ - 12. október 2016., Blue Air, IAS felszállás 07:00-kor, CLJ leszállás 09:20-kor, leszállással a TSR-nél 08:10-08:40 között; jegyenként fizetett ár 48,99 lej.

rezervare Iasi - Cluj via Timisoara

- CLJ-OTP - 12. október 2016., Wizz Air, CLJ felszállás 20:35-kor, OTP leszállás 21:25-kor, jegyenként fizetett ár 39 lej.

rezervare Cluj - Bucuresti cu Wizz Air

- OTP-IAS - 13. október 2016., Blue Air, OTP felszállás 07:30-kor, IAS leszállás 08:30-kor, jegyenként fizetett ár 48,99 lej.

Igen, ne lepődj meg, a fenti árak lejben értendők. De mivel "ajándék" van, fent láthatta, hogy a Blue Air-en 89,99 lej volt az ár. Nos, van egy kis titok a Blue Air jegyek vásárlásában. Ha úgy dönt, hogy a Blue Air jegyeket készpénzes letéttel vagy banki átutalással fizeti, 46 lej kedvezményt kap a visszaútra. Két foglalás után mindkét foglalásra megkaptam ezt a kedvezményt. Példa lentebb!

metoda plata Blue Air

A Wizz Airnél a jegyet készpénzes befizetéssel lehet kifizetni a bankban (2 bankjuk van Romániában), a repülőjegy végső árán kívül egyéb költségek nélkül. Óvatos! A banki fizetést egy (1) munkanapon belül kell teljesíteni, ellenkező esetben elkerülheti a foglalás elvesztésével járó kellemetlenségeket. Minden foglaláskor kap egy kódot, amelyet tudnia kell, amikor befizeti a pénzt a bank pénztárába.

A két fapados légitársaság repülési feltételeiről is szeretnék néhány dolgot megemlíteni. Összehasonlítás! A Blue Airnél a belföldi járatokon (belföldi / belföldi) a jegyár 2 kg-ig terjedő kézipoggyászt, 10 kg-ig terjedő feladott poggyászt, harapnivalót és italt tartalmazott a fedélzeten.

servire la bordul avioanelor Blue Air

A bejelentkezés a repülőtéren történik, nem kell fizetni. A nemzetközi járatokon csak 10 kg-ig terjedő kézipoggyász ingyenes, a feladott poggyász és a fedélzeti fogyasztás fizetendő. De a bejelentkezés is a repülőtéren van, és ingyenes. Egyes repülőtereken külön említések vannak.

A Wizz Airnél 4 féle poggyász létezik: Kis kézipoggyász - ingyenes, Nagy kézipoggyász - térítés ellenében és kétféle feladott poggyász, 23 kg és 32 kg - térítés ellenében. A bejelentkezés csak akkor ingyenes, ha online történik. Ezt maximum 30 nappal és minimum 3 órával a repülés előtt lehet megtenni. A feladott poggyász súlya repülőterenként eltérő lehet. A repülőtéri bejelentkezés felár ellenében lehetséges.

Az én tanácsom: Nagyon figyelmesen olvassa el a légitársaság utazási feltételeit, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés a repülőtéren!

Ro-aero utazási nap

Gyorsan eltelt az idő, és eljött a várva várt nap! Október 12-én felébredtem az éjszaka közepén. Az első járat (Jászvásár - Kolozsvár Temesváron át) 07:00-ra indult. Mivel a jászvásári reptér gyorsan elérhető autóval vagy taxival (van busz is, de a menetrendjét nem tudtam), felhívtam egy barátomat.

A belföldi járatok beszállása az IAȘI repülőtér 2-es termináljáról történik. Időben a reptérre érkezve egy kis sorban álltam a check-in pultnál, ahol két beszállókártyát nyomtattak ki: IAS-TSR és TSR-CLJ.

Aztán átmentem a biztonsági ellenőrzésen és vártam a beszállást. 06:30 körül kinyílt a beszállókapu, ahol a szokásos sor alakult ki. Az utolsók között hagytam el a terminált, nem szeretek sorban állni. Nem mondtam, hogy nagy rajongója vagyok a Iasi repülőtérnek és az elmúlt 4 év rohamos fejlődésének. Van azonban egy nagy hátránya - nincs busz, amely felveszi az utasokat a terminálról a repülőre és fordítva. Október 12-én reggel erős szél fújt kint és heves esőzés. Elmondhatom, hogy a terminál kijáratától a gépig jól lezuhanyoztam.

Blue Air OB6401 IAS-TSR és OB6405 TSR-CLJ járatok a Boeing 737-530 YR-AMB típusú repülőgéppel készültek, egy 25,5 éves repülőgép. Annak ellenére, hogy ez egy régi repülőgép, nagyon jól néz ki, a belseje nagyon rendben van és nagyon jól működik. Az IAS-TSR repülés 100%-os LF (Load Factor) volt, és 54 percig tartott. A repülés nagyon jól sikerült, kis turbulenciával, ehelyett Románia egész területét felhő borította.

A repülés alatt egy szendvicset és egy általunk választott italt szolgáltak fel. A TSR-nél a leszállás nagyon rendben volt, még 15 perccel korábban is érkeztem. Temesvárra érkezve 24-en maradtam a gépen, köztük én is, aki Kolozsváron volt a végállomás. Felszállt egy személy a reptérről, és megnézte a kolozsvári beszállókártyánkat.

Kezdetben 30 percet kellett töltenünk Temesváron, de 40-45 percet maradtunk. A késés oka a temesvári repülőtér, ami miatt késett a kolozsvári és a jászvásári utasok beszállása.

Tetszett ez a megálló a repülőn. Tankoltunk is, ezalatt azt mondták, maradjunk a helyünkön, kicsatolt övvel. Tankolás után elég szabadon voltam a gépen, én elöl ülve még ki is mentem egy kicsit a gép lépcsőjére, beszélgettem a személyzettel, a pilótákkal, a többi utassal.

Végül felszálltak az utasok és felszálltunk Kolozsvárra. Ahogy fentebb is írtam, 24 utasom maradt Iasiból, és ha jól értem, még 64 utas szállt fel. Elmondhatom, hogy ez volt a legérdekesebb repülés, amit repülőgéppel repültem: nem is szálltam fel jól, és meg is érkeztem a célállomásra. A repülés 31 percig tartott. Olyan volt, mint egy kis ugrás Temesvárról Kolozsvárra. A rövid repülési idő miatt felszállás előtt kiosztották a szendvicset, repülés közben pedig csak az italt kaptam meg. És nagyon gyorsan megérkeztem Kolozsvárra!

Itt két spotter barát, Ovidiu Vereș és Rus Felix várt, akikkel a kolozsvári reptér kerítésén voltunk, és sikerült lefotóznom a Jászvásárra felszálló Blue Air gépet. Volt időm a haverokkal lógni, sörözni és pizzázni, este pedig visszamentem a reptérre.

Wizz Air

wizz-air

A listán a következő járat a Wizz Airrel volt, Kolozsvár - Bukarest útvonalon. Wizz Air W63491 járat a 320 éves Airbus A232-3,5 HA-LWT repülőgép üzemeltette. A repülés 39 percig tartott, még apró kalandokkal is. Szinte az egész repülés viharos volt, és a hajózó személyzet felhagyott a fedélzeti eladással, és mindenki bekötött biztonsági övvel ült a helyére. De gond nélkül landoltam Bukarestben. A Fővárosban láttam a barátaimat és eltöltöttem az éjszakát.

Másnap, október 13-án korán keltem, és a "Henri Coandă" Otopeni Nemzetközi Repülőtérre vettem az irányt utam utolsó részére.

kék-levegő

blue-air

A reptérre érve bementem a check-in irodába, átvettem a beszállókártyát, elvégeztem a biztonsági ellenőrzést, majd az 52-es kapuhoz mentem, ahol vártam a beszállást. Körülbelül 30 perccel a repülés előtt megnyílt a beszállás és minden simán, probléma nélkül ment.

Blue Air OB6001 járat, Bukarest - Iasi, 737 éves Boeing B46-9,5N repülőgéppel hajtották végre. A repülés 45 percig tartott, ezalatt egy szendvicset és egy általunk választott italt szolgáltak fel, ahogy a Blue Air általában belföldi járatokon kínálja. A repülés kellemes és csendes volt.

Végső következtetések:

- Az egész repülőút 25 óra 30 percig tartott
- Minden járat időben érkezett, az apró késések jelentéktelenek voltak
- Kolozsváron és Bukarestben találkoztam kedves barátaimmal.
– Bárcsak tudnák! ⁇
- Már gondolkodom egy újabb ro-aero utazáson!

5 megjegyzés
  1. Laurentiu azt mondja,

Nem értem, hogy mondod, hogy a jegy ára 48.99, amikor foglaláskor még a képen is 66.99

A kedvezmény szegmensenként 23 lej, még akkor is, ha a járat átszállással történik.

89.99 - 23 = 66.99.
    Szóval honnan vetted a 48.99-et?

1. Sorin Rusi azt mondja,

A 48.99 lejes árakat a Blue Air akciós napokon kaphatod meg, amikor is -20%. https://airlinestravel.ro/bilete-avion/bilete-avion-blue-air - itt közöljük a Blue Air ajánlatokat!

2. Chirica Ovidiu azt mondja,

Ugyanezt a túrát csak a BlueAirrel tettem meg 134 RON-ért, és még aznap este vissza. Sikerült Kolozsvárra dolgozni, hogy 17:00-tól el tudjam érni a Kolozsvár - Bukarest járatot. Szerintem kifizetődő lenne egy IS-CJ-TM-et futtatni és este mindent egy napra ütemezni. Érkezz a megfelelő időben és a CJ-nél vagy a TM-nél! Gratulálunk a BlueAirnek!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.