A leggyorsabb és legizgalmasabb egynapos kirándulások Pisában: Firenze és a Cinque Terre!

0 2.385

Augusztus közepén, pontosan 14-17 között egy kis városi szüneten voltam Pisában. Azért választottam ezt az úti célt, mert megfizethető volt, és egy olyan országban, ahol korlátozás nélkül utazhattam Green Pass-szel. Míg mindenki egy tengerparti úticélon zsúfolódott, mi olyan úti célt szerettünk volna felfedezni, amiben még soha nem jártunk, és a pisai ferde torony nyert. Plusz Wizz Air járatok nagy hasznunkra voltak, dél körül repültek és oda-vissza.

Szelfi Firenzében

Miután sok gólt szereztem a legérdekesebb látnivalók Pisában, két napos kirándulást terveztünk Firenzébe és a Cinque Terrébe.

Augusztus 15-én Firenzébe utaztunk, augusztus 16-án pedig egy rövid kirándulást tettünk a Cinque Terrét alkotó híres tengerparti falvakba: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola és Riomaggiore.

Pisa – Firenze

Pisából Firenzébe Trenitalia regionális vonattal utaztam, az út körülbelül egy óra húsz percig tartott. Számos vasúti kapcsolat van a két város között, így rengeteg lehetőség áll rendelkezésére az utazás megtervezésére.

Firenze a Piazzale Michelangelo felől nézve

A vonatok Firenze Santa Maria Novella állomására érkeznek, közel Firenze legtöbb látnivalójához. A híres művészeti galériák, múzeumok és híres látnivalók mellett a kanyargós középkori utcákon sétálhatunk. Úgy döntöttünk, hogy a Piazzale Michelangelo piacra megyünk, amely egyedülálló kilátást nyújt a városra. A tér a XNUMX. századból származik, és Michelangelo Dávid-szobrának bronzmásolata látható. Nagyon gyorsan telik az idő, amikor Firenze utcáin elragad a kíváncsiság.

Úgy döntöttünk, hogy időnk egy részét egy kávé elfogyasztásával töltjük a Santa Maria Novella katedrális előtt. A Piazzale Michelangelo teraszán ebédeltem. Élveztük a kilátást a toszkán dombok között kanyargó vasúti sínek mentén is. Összességében egy gyönyörű nap volt, amikor új emlékeket szereztünk és kipihentük magunkat.

Pisa – Cinque Terre

Monterosso tengerpart – Cinque Terre

Régóta szerettük volna elérni a híres Cinque Terre régiót. Amint lefoglaltuk a jegyünket Pisába, kerestük a leghatékonyabb útvonalat a gyönyörű tengerparti falvakhoz. Vonattal mentünk Pisából La Speziába, majd a Cinque Terre Express vonattal.

Minden faluban van állomása, és a környék gyalogosan is könnyen felfedezhető. Az utazási idő egyik városból a másikba körülbelül 10-15 perc, így minden falut könnyű egy nap alatt meglátogatni. A Trenitalia szintén minden útvonalon közlekedik, valamint Monterosso és Pisa között is, ami körülbelül 90 percet vesz igénybe mindkét irányban.

Kilátás Monterosso al Mare strandjaira

Úgy döntöttünk, hogy közvetlenül Monterosso Al Mare-ba megyünk, mert strandot is szerettünk volna. A faluban van egy Fegina nevű nyilvános strand, de néhány privát strand is található. A faluban sétálva számos éttermet, teraszt és sétányt fedezhet fel, ahol megcsodálhatja a tengert.

Változóan felhős és napsütéses idő várható, meleg idővel, vagy 20 fok alatti hőmérséklettel. Ez egy hegyvidéki terület, és ez érthető. Nem volt szerencsénk élvezni a meleget, pedig Pisában 35 fok volt, de egy olyan élmény volt, amit nem egyhamar felejtünk el. Egy nap elég ahhoz, hogy odaérjünk, élvezzünk egy kis strandot, ebédeljünk, sétáljunk az utcákon, és esetleg elérjünk néhány turisztikai célt a környéken. De a Cinque Terre környéke sokkal többet érdemel, talán még egy pár napos városi kikapcsolódást is.

Egy Trenitalia vonatról

Pisából nagyon gyorsan és kényelmesen eljuthat Sienába, Luccába, Viareggioba, az ugyanilyen szép és látványos városokba. Olaszország vasúti infrastruktúrája nagyon jól fejlett. A vonatok 120-150 km/h feletti sebességgel közlekednek. Utazásaink során tiszta vonatokat kaptunk, még ha nem is mindegyik volt új vagy lenyűgöző. Némelyiken USB-aljzatok és portok voltak, mások többszintesek, de találtam régi vagonokkal szerelt vonatokat is. A jegyárak elfogadhatóak, személyenként 10 EURO-ig a fent említett útvonalakon. Valamivel drágábbak voltak Pisától Monterossóig. A választott vonattól függően 11.6 EURO és 17 EURO közötti jegyeket találhat. Intercity ára 12.5 EURO.

Ennek ellenére remélem, felkeltettem érdeklődését Olaszország ezen területei iránt. Pisa Toszkána egyik fő kapuja. De erről a régióról egy másik cikkben.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.