#UnimRomania: Az „Unim Románia” térképet a jászvásári látogatás tette teljessé (3. rész)

Az "Unim Románia" projekt 3. napja Moldova fővárosába vezetett. 4 repülés után az #UnimRomania csapata megérkezett IAS-ra.

1 3.649

Eltelt az #UnimRomania projekt 3. napja is (lásd kb 1. nap şi 2. nap). A gyors repülésekkel azt tapasztaljuk, hogy projektünk a befejezéshez közeledik. A Blue Air által repült 4 szakasz után ma IAȘI-ban szálltunk le. Eltartott egy ideig

Blue-Air-Iasi
Fotó: Marius Gerber

Csak most mondhatjuk el, hogy elkészült Románia térképe. A Blue Air járatokkal egyesítette a főbb régiókat: Munténiát, Erdélyt, Dobrudzsát, Bánátot és Moldovát. Ha még élne, Alexandru Ioan Cuza irigyelte volna a Blue Air-t. "Csak" a Kis Unióban sikerült neki.

De térjünk vissza a 3. naphoz. Reggelivel kezdődött Hotel Check Inn. Gyorsan elfogyasztottunk egy jó omlettet (nagyon jó volt) és grillkolbászt (ezek nagyon jók), majd taxiba szálltunk, és irány a temesvári Traian Vuia nemzetközi repülőtér.

sorin-blue-air-uniromania

Reptéri check-in (ingyenes), biztonsági ellenőrzés és 9:00 körül már a váróban voltam. A Boeing 737-500 típusú repülőgép (YR-AMC) Kolozsvárról érkezett és visszatért Jászvásárra. Felhívjuk figyelmét, hogy: 1. október 2016-től A Blue Air a Iași – Kolozsvár – Temesvár háromszög alakú hálózaton üzemeltet belföldi járatokat.

Repülési menetrend Iași - Kolozsvár - Temesvár

IAŞI 07:00 - 07:55 Kolozsvár
Kolozsvár 08:25 - 09:05 Temesvár
Temesvár 09:35 - 10:45 Iasi

Nagyszerű, hogy egy járat ilyen gyorsan képes összekötni két, több száz mérföldre lévő várost. 2:10-kor Temesvárról szálltam fel, 09:11-kor pedig leszállás volt (a gép kerekei nekiütköztek a kifutónak) Jászvásáron.

Az „Unim România” csapat Iași-ban

Moldova fővárosa gyönyörű idővel, napsütéssel és 22 fokos XNUMX fokos jó pihenéssel, sétával várt minket. Szállás után a Unirea Hotel, az UnimRomania csoport feloszlott, mindenki meglátogatta és a megtett lépései szerint járt. Néhányan még az "Alexandru Ioan Cuza" Egyetemre is eljutottak, és elvesztették a lábukat az "Elveszett lépések csarnokában".

Többször jártam IAȘi-ban, és 10 okot ajánlok csináld magad. Megnyílt és látogatható a Kultúrpalota. Nem kerül sokba, az árat a meglátogatni kívánt múzeumok + toronytúra alapján határozzák meg.

De az IAȘI nem csak a paloták, templomok és egyéb turisztikai látványosságok körüli sétákat jelent, hanem érdekes és vonzó eseményeket is. Ma volt Ia Egyetemes Napja, melynek alkalmából több kulturális tevékenységet és koncertet is szerveztek a Kultúrpalota területén.

Az IASI-ban, Targu Jiu-ban és Hobitán egyszerre megrendezett Authentic Romania fesztiválra 10.000 ezren vártak. Jó látni, hogy a román mesterséges intelligencia nagyon népszerűvé vált. A hagyományok nem tűnnek el, csak változnak!

iasi

Az estét néhány jászvásári barátom társaságában töltöttem. Hibakeresést végeztünk az emlékek között, nevettünk, vacsoráztunk és élveztük a közös szenvedélyt – a REPÜLÉST. „Megmondhatjuk, hogy komlólevet ittunk (a programon kívül)? Nem? Oké, akkor nem ittam! :D”

Nagyon gyorsan teltek a napok, és már a projekt utolsó napján járunk. Eddig az #UnimRomaniában körülbelül 1950 kilométert utaztunk repülővel.

Néhány óra múlva a Jászvásár - Bukarest útvonalon repülünk (erről a járatról a következő epizódban olvashat), ez az 5. szegmens a projektben. De biztosan nem ez lesz az utolsó, mert mindannyian továbbra is repülővel utazunk Romániába.

A cikket az Unirea Hotel panorámás éttermének nagyszerű kilátásával és egy magasan felszolgált sajttorta oreo-val zárom.

view-restaurant-panoramic-hotel-unirea

Köszönjük a Blue Air támogatását, és azt, hogy sikerült egy nagyon vonzó belföldi légitársaságot kialakítani, amely támogatja azokat, akik gyorsabban szeretnének utazni Románián keresztül.

Köszönet a szponzoroknak Unirea Hotel (Jászvásár); Ügynökség Üres Vis Paradicsom (Állandó); szállító cég Közvetlen repülőtér (Constanța) és Hotel Check Inn (Temesvár), mert pozitívan reagáltak megkereséseinkre, és szeretnének részesei lenni ennek a merész projektnek.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.