Városlátogató Nagyvárad: repülés a Blue Air légitársasággal a COVID-19 világjárvány idején.

1 1.593

Az elmúlt hétvégét Nagyváradon töltöttem, egy gyönyörű és elegáns város egy másik Romániában. Lenyűgözött minket a színek és az építészet, de főleg az, hogy a várost rehabilitálták és felkerült Románia turisztikai térképére, illetve a szecessziós építészetű városok hálózatára.

A COVID-19 világjárvány idején pedig nincs sok alternatíva a turisztikai utazáshoz. Így hát kihasználtuk a Blue Air ajánlatát, és a belföldi repülés mellett döntöttünk Bukarest – Nagyvárad. Úgy döntöttünk, hogy turisták leszünk hazánkban.

Ebben a cikkben röviden ismertetjük a 2 járatot: Bukarest - Nagyvárad és Nagyvárad - Bukarest. A könnyű utazást választottuk, kis, 6 kg-os csomagokkal. 2 éjszakára nem kellett több.

A belföldi járatokon az egyetlen ellenőrzés a poggyász és a biztonság. Tehát a reptéren való jelenlét nem szükséges 1.5-2 órával a felszállás előtt. És csak akkor, ha meg akar állni a check-in pultoknál, hogy feladja a poggyászát vagy átvegye a beszállókártyáját.

8 óra körül értünk a reptérre, túl nagy zsúfoltság nélkül. Egyenesen a poggyászellenőrzőhöz mentem és 10-15 perc múlva már a nagyváradi beszállókapunál voltam. Kb. 1.5 órát kellett a váróban maradnunk. Megemlítem, hogy a bejelentkezést online intéztem és a beszállókártyát kinyomtattam.

A repülőtér bejáratától és a járatok alatt minden utasnak maszkot kell viselnie az orrán és a száján. Kivéve étkezéskor vagy folyadékiváskor.

Bukarest – Nagyvárad a Blue Air társaságában

0B3077 Bukarest 10:45 - 11:40 Nagyvárad
0B3078 Nagyvárad 12:25 - 13:20 Bukarest

Az órák nagyon jók. Kb. 50 perc repülés után, dél körül érkeztünk meg Nagyváradra. Mire elhagytuk a repteret és kicsit bolyongtunk a városban, eljött a szállás ideje. És akkor volt egy fél napom, hogy Nagyváradot gyalog vigyem.

A Nagyvárad - Bukarest visszaút 12:25-kor száll fel. 11:00 körül jelentünk meg a repülőtéren, és volt elég időnk minden formalitásra. ÓVATOS! Jó lenne kinyomtatni a Nagyvárad - Bukarest beszállókártyákat, vagy a bejelentkezési irodákban maradni, hogy megkaphassa a normál beszállókártyát. A mobiltelefonon lévőt nem fogadják el.

A beszállás időben volt, civilizáltan, mint a régi szép időkben. A Bukarest - Nagyvárad járaton 97 utas utazott. A visszafelé tartó járaton 101 utas utazott. Elmondhatom, hogy a Blue Air gépeinek kb. 80%-os terhelhetősége volt, ez nagyon jó LF ezen az útvonalon.

A Bukarest - Nagyvárad járaton egy 737 férőhelyes Boeing 500-126 (YR-BAG) géppel repültem. A visszafelé Nagyvárad - Bukarest járaton Boeing 737-300-as (YR-BAP) géppel repültem 148 férőhellyel.

A repülések alatt az utaskísérők INGYENES vizet és harapnivalót osztottak meg egymással. Egy 50 perces repülőútnál nem is kell több. Nem voltunk hajlandóak levenni a maszkunkat.

Azon kívül, hogy a repterek üresebbek, minden rendben ment. Késés nélkül. És nem is éreztem a járvány okozta feszültséget. Az új koronavírus nyugodtabbá, védelmezőbbé és egészségünkre vigyázóbbá tett bennünket, anélkül, hogy lábra lépnénk vagy kifújnánk a nyakunkat.

Utazz felelősségteljesen és tájékozottan!

* Nyaralásunkat NEM támogatták állami/magánvállalkozások.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.