#RomaniaAutentica - Gheorghe, a golcini pásztor juhakoljánál

0 2.804

7. május 10-2015 között jártam tájékozódni #RomaniaAutentica: Marginimea Sibiului és Valea Hartibaciului barátokkal és egy nagyon kedves utazócsoporttal.

Stana ciobanului Gheorghe din Golcin
Pásztor György juhakol Golcinból

Gyergyói báránykodónál

Az egyik legszebb élményem, amit a juhainál éltem át Gheorghe Golcinból, Nagyszeben mellett. Elmondhatom, hogy felfedeztem azt az autentikus Romániát, amelyet sok turista keres. Ugyanakkor eszembe jutott a gyerekkorom.

Spre stana lui Gheorghe, ciobanul din Golcin
Gyergyónak, a golcini pásztornak a juhakolba

Nagyapám, Isten bocsássa meg, pásztor volt, gyermekkoromban a hagyományos finomságok mellett nőttem fel: tej, sajt, polenta, pastrami és minden, ami ehhez a területhez kapcsolódik. Számomra ez az élmény nem volt új, de mindent lelkesedéssel és a múlt emlékében éltem meg.

Jó mulatság volt nekünk kirándulni a birkahomlokba és elkészíteni saját ebédünket. A túránk órakor kezdődött Casa Soarelui Vendégház. Sétáltunk az Ezüst-völgyben, másztunk az erdőn keresztül, amíg fel nem értünk a hegy tetejére. Itt egy mesebeli helyre bukkantam kiterjedt rétekkel és vadcseresznyével, a következő állomás pedig György juhász ajta volt.

Pe coclauri spre stana lui Gheorghe
Csigákon a gyergyói juhakolba

A bárányhomályhoz érve elkezdtük az étel elkészítését. Mindannyian dohányoztunk, próbáltunk kolbászos nyársat főzni, polentát készítettünk és pásztorbugyit sütöttünk a parázsban. Nem volt hiány édes és sós sajtból, harangsajtból, urdából és hagymából sem. Az ételt fa "tányérokon" szolgálták fel.

bulz ciobanescs pe farfurie
pásztorbulz a tányéron
branza pe farfurie
sajt egy tányérra
bulz ciobanescs copt in jar
sütött pásztorbika
bulz in jar
bulz üvegben
masa autentic romaneasca la stana
autentikus román asztal a juhakolban

Egy kiadós étkezés után pedig a réten pihentünk, a nap meleg sugaraiban.

Pajiste
Rét
Siesta de dupa masa
Délutáni alvás

És mindez a két fiatal férfi miatt történt Erdélyi kalauz Nagyszeben, Iulian és George, két hegyi kalauz, amilyeneket ritkán láttam Romániában. Gondoskodtak arról, hogy elfáradjunk étkezés előtt a hegyi ösvényeken, de velünk voltak, és gondoskodtak arról, hogy mindenki biztonságban legyen. Végig kísértek minket az utazás során, ügyeltek arra, hogy ne éhezzünk, és szakszerűen kalauzoltak el bennünket a legszebb élményünkben.

Miközben ezeket a sorokat írom neked, rájössz, hogy mindannyian jól vagyunk, de a legfontosabb az, hogy egy másik szombat emléke marad, amihez minden jót kívánok. És amikor a nyomunkba kíván lépni, hívja bizalommal ezeket a fiatal férfiakat.

Ezek olyan élmények, amelyeket érdemes megélni, és kevésbé elmesélni, ezért hagyok néhány képet az utazásunkról Gyergyói juhakol, a pásztor Golcinból.

PS Ez még élvezetesebb volt számomra, mert közelebb voltam a felhőkhöz és a repülőgépekhez.

Contrails - Boeing 787 Qatar Airways
Contrails – Boeing 787 Qatar Airways
Contrails - Boeing 777 Emirates

–––––––––––––––––––––––––

Ez a cikk az infotainment számára készült "#Autentikus Románia: Mărginimea Sibiului şi Valea Hârtibaciului ”szervező a TurismMarket.com és Erdélyi kalauz Nagyszeben, a Casa Soarelui Pension, a TrampTravel.ro utazási iroda, a TravelWithaSmile.net és az Apfelhaus Panzió, a Bunica Eugenia Panzió, a Cornățel School Farm támogatásával,Nagyszeben - Agnita Vasút, Sibiu-Turism.ro.

A fényképek együtt készültek Canon EOS 70D fényképezőgép a Canon Romániától és vele Huawei Ascend P7 a Huawei Romániától!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.