Madrid kozmopolita és nyüzsgő város (5. ep.)

2 1.429

Madrid nemcsak Spanyolország fővárosa, hanem a tartomány és a Madridi Autonóm Közösség fővárosa is. A Magerit nevű mór erőd romjain épült város 1561-ben, II. Habsburg Fülöp uralkodása alatt lett a főváros. Ennek eredményeként Madrid virágzó várossá vált, és ma kulturálisan csak Barcelona vetekszik vele.

Tavasz elején, 1. március 3-2013 között voltam a városlátogatás Madridban. Keveset tudva az úticélról indultunk útnak. Hallottam mindenféle sztorit, tudtam, hogy ez egy város, tele sok látnivalóval, zöld parkokkal, de nem akartam többet tudni. Nem terveztem előre, nem akartam tanácsot, hogy mit látogassak meg és hova menjek. Hagytam, hogy minden magától jöjjön, és a két nap alatt a lehető legjobban felfedeztem Spanyolország fővárosát.

IMAG0122

járatok Bukarest - Madrid - Bukarest a Blue Air üzemeltette. Számomra premier volt, sőt kellemesen meglepett ennek a fapados szolgáltatónak a szolgáltatásai. Olcsó repülőjegyek, gyönyörű repülések, gördülékeny leszállások, ok szolgáltatások a gép fedélzetén, de minderről Az első részben írtam az utazásról.

IMAG0096

Ahogy megérkeztem a madridi repülőtérre, elkezdődött az őrület. Az első kihívás a metróállomás és a turisztikai információs központ megtalálása volt. Körülbelül 1 percig sétáltam a T15-es termináltól a metró torkolatáig, és gyakran azt hittem, eltévedtem. De nem, a Barajas Repülőtér hatalmas és gyalog kell járni.

2 napos előfizetés - 14.2 EUR

Mielőtt leszálltam a metróról, megtaláltam a turisztikai információs központot, ahol megkaptam a várostérképemet és a tömegközlekedéshez szükséges turistabérletet. Kaptam egy 2 napos előfizetést és 14.2 EUR-t fizettem. Madrid A körzetére érvényes, és minden közlekedési eszközhöz hozzáférést biztosít, beleértve a repülőtérről induló és oda vezető útvonalat is. Val vel Madrid metró nagyon gyorsan el lehet jutni a város sarkába. Madridi metró Reggel 6-kor kezdődik és késő estig tart, hivatalosan 1:30-ig. A vonatok járatsűrűsége nappal 2-5 perc, este 15 perc.

A Paravion.ro Madrid szívében, a Puerta del Sol környékén, a város legforgalmasabb turistanegyedében találta meg a szállásomat. Nagyon kellemes meglepetés volt a tudat, hogy pár lépésnyire vagyok a Km 0-tól és nagyon közel a turisták érdeklődésének központjaihoz. De nem jártam múzeumba, csak sétáltam és bejártam a környék minden sikátorát. Így fedeztem fel zöld parkokat, számos teraszt és bárt, bevásárlóközpontokat, csodálatos embereket és még színészi tehetségeket is.

Az érdeklődők számára a Gran Via-n történik a vásárlás, a könnyű nőket a Montera éjjel-nappal bármikor megtalálhatják, a SOL-hoz nagyon közel van a Plaza Mayor és a turisztikai információs központ. A Palacio Real, a Sabatini Gardens, a Plaza de Oriente, a Teatro Real és sok más múzeum és látnivaló 10 perces sétával elérhető.

Jamon Múzeum

_MG_2678

Bár a turistanegyedben maradtam, sikerült jól és olcsón enni. Ne hagyja ki a Museo del Jamon étteremláncot, igazi kulináris múzeumokat, tele sonkával minden pénztárcánál, ahol egy szendvics 2-3 euróba kerül. Ne hagyja ki a sangriát és a paellát, különösen a tenger gyümölcseit. De kb mit lehet enni Madridban Utazásom negyedik epizódjában írtam.

Az El Clasico

Sport szempontjából Madridot a Real Madrid és az Atletico Madrid városaként ismerik el, két európai, sőt világhírű csapat. A FIFA a 9. század legjobbjának nyilvánította a Real Madrid csapatát, miután 2 Európa Kupát megnyert, ami rekord. Az Atletico Madrid sem kivétel, az elmúlt 3 évben XNUMX UEFA Európa Liga kupát nyert.

Nem tudni, mikor érkezem meg a spanyol fővárosba, ezért megragadtam az alkalmat, és meglátogattam a Santiago Bernabeu Stadiont. Nem sokkal a kezdete előtt érkeztünk a környékre El Clásico és a meccs vége felé elmentem.

A Real szurkolóival eltöltött pillanatokat nem lehet szavakkal leírni. Így fedeztem fel, hogy a spanyolok rendkívül barátságosak, talán túlságosan is szeretőek. Csókolóznak, amikor találkoznak, megölelik egymást, bókot mondanak egymásnak, egy egész üdvözlőrituálét tartanak. Megláttak a fényképezőgéppel és a valódi sállal a nyakamban, és azonnal örökbe fogadtak. Megnéztem a meccset a stadionhoz közeli helyszínen, és 1 euróért ittam sört.

Éjszakai élet Madridban

De Madrid éjszakai életet is jelent. Barátságos, de mozgalmas hangulatú város, vidám emberekkel és mindig jól érzi magát. A Puerta del Sol környékén legalább nem lehet unatkozni. A kávézók és bárok késő estig tartanak nyitva. Vagy megragad egy harapnivalót, és csendben leül a tér egyik szökőkútjánál.

_MG_2555

Madridban az egy főre jutó bárok száma a legtöbb Spanyolországban. Sok madridi ember egész éjjel táncol, reggel pedig munkába indul.

Madrid éjszakai élete a következő területekre oszlik: Plaza Mayor / Puerta del Sol A legnépszerűbb turisztikai célpont, a Cava de San Miguel, a Cava Alta és a Cava Baja utcák tele vannak bárokkal. A Plaza de Isabel II / Plaza de Oriente területén számos étterem található. Argüelles / Moncloa hallgatói területként ismert – számos klub és gyorsétterem.

Egyik este egy utcai koncerten vehettem részt, a másik este pedig az Iglesia de Nuestra Señora del Carmen templom fanfárját láttam. Két emlékezetes pillanat, és meghívom Önt, hogy nézze meg őket alább.

A biztonságról, rendben. A madridi rendőrök mindenhol jelen vannak, még civilben is. Bármilyen hívásra gyorsan tudok intézkedni és jön 3-4 legénység. Mondhatom biztonságban éreztem magam, pedig a turistaövezetek igazi "kincsek" a koldusok számára. Még néhány letartóztatásnak is tanúja voltam. Állítólag a SOL területén nyomásérzékelők vannak, és mindig tudják, hányan vannak a piacon. Így tudják biztosítani az optimális rendőri létszámot.

Következtetések Madriddal kapcsolatban

Végezetül elmondható, hogy Madrid az utazók városa, az éjszakai életet kedvelők, a múzeumok és látnivalók iránti szenvedélyesek városa. Mindig visszamennék Madridba, de nem egyedül. Szeretnék, ha velem lennének barátaim, akik megosztanának egy kancsó sangriával és egy paella tálcával.

Sikerült bejárnom Madridot anélkül, hogy egy vagyont költöttem volna. Az árért az étel elfogadható, a turisztikai látványosságok ára 1 és 50 euró között van. Itt van még az MadridCard - 45 EUR amely hozzáférést biztosít számos múzeumhoz és látnivalóhoz.

Amit észben kell tartani Madriddal kapcsolatban:

- A turistabérletet és a MadridCardot ajánlom azoknak, akik rajongnak a művészetért és a múzeumokért.
- Kerülje Madridba látogatást a nyári szezon közepén, amikor a hőmérséklet 40 fokra ugrik. Azt javaslom, hogy kora tavasszal vagy ősszel sétáljunk át a spanyol fővárosban.
- Még Madrid szívében is megfizethető áron étkezhet.
- Madrid éjszakai életéről ismert. Sok éjszakai klub, bár és étterem nyitva tart késő estig, sőt reggel is.
- A Puerta del Sol környéke a legforgalmasabb Madridban.
- Madrid városként ismert, számos parkkal, múzeummal és kulturális látnivalóval.
- A nyár folyamán Madrid számos fesztivált és fellépést kínál, amelyeket a városháza szponzorál – vedd fel a "Guía del Ocio" újságárusoknál, hogy megtudd a koncertek, filmek és műsorok programját.
- És ha eljut Spanyolországba, ne hagyja ki a Sangriát és a paellát.

2 megjegyzés
  1. Nicky Predescu azt mondja,

Nem tettél fel képeket a letartóztatásokról, a pisztolyokkal a láthatáron… ⁇

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.