Történetek Ioana Budeanuval – légitársaságokról és repülőjáratokról

1 814

Első pillantásra egyszerűnek és könnyűnek tűnik utazási blogger, de a valóság nem így van. Való igaz, hogy benne van a rengeteg utazás, több tucat ország meglátogatásának és a világ körüli utazásának öröme. De néha mindenféle előre nem látható problémába ütközhet - alkalmazkodási problémák, anyagi gondok, néha rendkívül fárasztó, stb. Ezen okok miatt különösen tisztelem az utazókat, különösen azokat, akik sokat utaznak egyedül.

Ma egy által küldött történettel folytatjuk a történetek sorát Ioana Budeanu - Újságíró / író / blogger / utazási író. Lehetőségem volt beszélni Ioanával, és elmondhatom, hogy hatalmas tapasztalattal rendelkezik az utazás terén. Lehet, hogy nincs feljegyzése sok országról, ahol meglátogatott, de sok emléket halmozott fel jóban-rosszban azokról a területekről, amelyeket kitaposott.

A mai történet a repülőgépekről és a különféle repülési élményekről szól.

Egyenesen ülök a székemben, és próbálok nem mozdulni vagy lélegezni. Fáj a biztonsági öv a gyomromban, de tudom, hogy ez jó dolog, ami összeköt a valósággal. A kifutón mesés a sebesség, majd a gép felemelkedik, és furcsa és kellemes súlytalansági állapotot kölcsönöz nekem. Amikor a szárnyak megbillennek az elhagyott városok felett, elolvad a nyugalom, és szerves félelem, az ismeretlentől való félelem érezhető. Nem, nem félek halálra a repülőn. Félek az utolsó, nehéz pillanatoktól, amikor tudom, hogy valami történni fog. De az évek során megtanultam bízni, nézni a stewardessek ellazult arcát, és hallgatni a pilóták kellemes hangját, a mennyei emberek, a végtelenség és a tökéletesség…

Soha nem felejtem el az első repülésemet. Nagyon-nagyon röviddel korábban, 2009-ben történt, amikor munkából ajándékba kaptam egy amszterdami utat. Nyilvánvalóan a KLM-mel repültem, és ellentmondásos érzéseim voltak. Egyrészt minden új és érdekes volt, másrészt tényleg az én fejem volt, és kínosan és zsúfoltnak éreztem magam az ablakon lévő ülésemen. De ez az első utazás sokat jelentett nekem – úgymond megalapozta a karrieremet. A rövid repülés után megérkeztünk a Paradicsomba. Semmi sem számított. Ott voltam egyedül Amszterdam utcáin, az égig boldogan. Életem egyik legszebb napom volt, és ha rettenetesen fáradt és fázós voltam, amikor elmentem, gyógyultan, kipihenten tértem vissza (pedig nem aludtam 5 óránál többet egy hétvégén), és tudtam, hogy vajon csoda előtt találtam magam: szabad voltam!

Általában ez az általánosan elfogadott érzés: amikor olyan új dolgokat próbálsz ki, amelyek lehetővé és könnyűvé válnak, legyőzhetetlennek érzed magad. És így kezdődött az egész…

Azóta nem repültem a KLM-mel, de remélem, még egyszer. A szolgáltatások kifogástalanok, még akkor is, ha a gépen kevésnek tűnt a hely. Emellett a KLM számomra az egész világon szétszórt szárnyakat jelenti, Amszterdam pedig a Schipholjával lenyűgöző.

Ugyanebben az évben, 2009-ben, kivándoroltam Tenerifére, és elég hosszú utat tettem meg. A WizzAirrel Bukarestből Madridba repültem, a reptéren maradtam 4 órát, majd a Vuelinggel utaztam Tenerife északi részébe. A szigeten tett első lépések álomképet adtak számomra: hegyek ömlöttek az óceánba és mesebeli városok - emberileg meghatározó élmény számomra.

Cu Wizz AirSzámtalanszor repültem vele, és továbbra is nagy örömmel fogom. Soha nem volt gondom vagy elégedetlenségem. Valójában nem vagyok túl nagyképű vagy rosszkedvű és gyorsan alkalmazkodok a körülményekhez, de ők is profik. Wizz-zel repültem Madridba, Barcelonába (kb. 3-szor), Pisába, Párizsba, Nápolyba. Nem volt sok késésem, ha belegondolok a januári Párizs-Bukarest kalandba, amikor olyan hóvihar volt Romániában, amit még a Mikulás rénszarvasai sem éltek volna át. Nagyon jól értem a poggyászszabályaikat is. Mindig találkoztam olyan románokkal, akik a szekrényüket vagy a táskájukat hordozzák a laptopokkal és kábelekkel (nem viccelek!) Utánuk… A nagyobb kézipoggyász fizetése számomra fontos és szükséges lépésnek tűnik. Általában inkább olcsón és nagyon kevés csomaggal utazom. Szerintem elég a pénztárcám…

Vueling ez egy társaság, amit szeretek! Amikor először felszálltam a gépére, nagyon megörültem: hatalmas hely, kényelmes bőrülések, kedves személyzet, kiváló kiszolgálás. Ráadásul a spanyol lakosoknak, köztük nekem is kedvező politikájuk van :) Emlékszem egy érdekes élményre: az első járatomon voltam Tenerifén, Madridból, és a gép kapitánya elmondta, hogy nagyon fiatal volt, és volt az első repülése az óceán felett. Nos, nem volt sok repülnivalóm az Atlanti-óceánon, de mégis… A repülés tökéletes volt!

További kellemes élmény volt a januári Tenerife Dél-Párizs repülőút RyanAir. Ez volt az első hosszú repülésem (4 és fél óra), és kicsit izgatott voltam. De tiszta szívemből állíthatom, hogy életem legnagyobb repülése volt: zökkenőmentesen, biztonságosan, kellemesen és kifogástalan személyzettel. Párizs születésnapi ajándékként egy valóra vált álom volt!

repültem vele Blue AirMilánóba, majd egy túra következett Genovában, Scarperiában (Toszkána), Pisában, Barcelonában, Tarragonában, majd a Blue Airrel tértünk haza Valenciából. Emlékszem, először tökéletes üléseim voltak, és úgy éreztem, elkényeztetnek.

Idén elsöprő utunk volt, szó szerint és átvitt értelemben is. Számtalanszor mondtam már magamnak, hogy ha sikerült kibírnom egy 30 órás utat, akkor semmi sem tűnik lehetetlennek. Augusztusban repültem az emberekkel Qatar Airways Dohába (4 óra), kb 9 hosszú órát maradtunk a reptéren, majd felszálltunk a Kuala Lumpur járatra (8 órás repülés). Ez egy nagyon fárasztó út, ahogy el tudod képzelni.

Qatar Airways ők a világ első számú légitársasága, és a szolgáltatások színvonalasak. Ha az első repülésen kicsit zsúfolt voltam, a másodikon már minden rendben volt: takarót, zoknit, ételt és italt kaptunk saját belátásunk szerint (nagyon jó!), még füldugót is kínáltak :) ) Kár, hogy nem tehetem. t lazíts, és órák óta bámulom az interaktív térképet, főleg amióta Indián keresztül jártam.

A dohai repülőtéren eltöltött órák, oda-vissza úton is végtelenek voltak. Szerencsére van ingyenes internet, bár ők maradnak, és még mindig csodálkozom, miért zsúfoltak össze egyes utazók speciálisan kialakított helyeken, ahol WI-FI van. A kávé 5 euróba került, de a következő repülésig kell vele foglalkozni :).

Az ázsiai utazás során háromszor repültem vele AirAsia, a világ első számú fapados cége. Engem személy szerint csak az alacsony árak nyűgöztek le - a kényelem és kedvesség, ami nem található meg a csomagban.

Furcsa/vicces események eddig? Nem sokan: elkaptam egy légitársaság sztrájkot Tenerifén, és egy egész éjszakát a reptéren maradtam, de annyi román volt, hogy nem unatkoztál; Láttam a barcelonai repülőn purádok bandáját, akik szemeteszsákokban laptopokat és ruhákat vittek; egy angol próbált meggyőzni Chiang Mai szépségéről az AirAsia Chiang Mai-i járatán (kár időpocsékolás :)); a bangkoki reptéren pedig lótolvajként csekkoltak be, 5-ször jelentkeztünk be, mezítláb és vigyorral az arcunkon, és még sok más… kommentek, tömegek, kisgyerekek, fura emberek és mesefigurák.

Szeretek repülőjegyeket keresni az akciókra, és megtalálni a legjobb lehetőségeket! Csak az érdekel, hogy olcsón, a lehető leggyorsabban, biztonságosan repüljek, és legyen hely a levegőhöz. Az étel, a poggyász kilogrammjainak száma, a körülmények, a személyzet, az utasok – ezek nagyon lényegtelen részletek.

Most, hogy megszoktam a hosszú repülőutakat és az úton töltött pokoli órákat, szeretném kipróbálni New Yorkot a KLM-mel, Nairobit az Emirates-szel, de Isztambult a Turkish Airlines-szal is. Lássuk, mit hoz az új év…

És végül meghagyom a kedvenc idézetemmel: „Higgy nekem, ez a paradicsom. Ide jönnek enni az éhezők. Az enyém ugyanis egy olyan generáció, amely körbejárja a Földet, és olyasmit keres, amit még nem próbáltunk ki. Tehát soha ne utasítson vissza egy meghívást, soha ne álljon ellen az ismeretlennek, soha ne legyen udvarias, és soha ne maradjon el a fogadtatástól. Csak tartsa nyitva az elmét, és szívja magába az élményt. És ha fáj, tudod mit? Valószínűleg megéri.” - Richard, The Beach

1 megjegyzés
  1. Ioana azt mondja,

Köszönöm szépen, Sorin :) Sok sikert kívánok az AirlinesTravel-hez - ez egy kiváló és nagyon szükséges projekt a romániai blogok/magazinok területén.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.