A DIGI 24 nem hivatkozik a forrásra – Április 24-jén átverték a Digi 1 Business Club újságíróit

6 669

Meglepődve tapasztaltam, hogy a DIGI 24 – a forrás megjelölése nélkül – átvette az általam április 1-jén indított álhírt. Ez összefüggött azzal, hogy egy olyan légitársaság avatta fel a Bukarest-Peking útvonalat, amelynek nincs központja Pekingben.

digi_24_farsa_airlinestravel_1

Fent van egy nyomtatott képernyő egy érdekes cikkhez, de minden a hírrel kezdődött Peking – Bukarest a China Eastern Airlines légitársasággal, 2013 nyara óta, az Airlines Travel által kitalált és tervezett tréfa április 1-re, a bolondok napjára. Tegnap este megcsináltam a megfelelő frissítést is, amely bejelentette a bohózatot és az egyik rossz elemet, amelyet szándékosan beszúrtam a szövegbe.

Jelenleg a DIGI 24 eltávolította a cikket az oldalról, miután a szöveget megváltoztatták, és minden a TAROM légitársaságnak készített elemzésre összpontosult. A Facebook-bejegyzést is törölték, de sikerült időben nyomtatni egy képernyőt.

digi24_facebook

Nem zavart, mert én voltam az ihlet forrása, nem zavart, hogy megpróbálták kijavítani a hibát, hanem az, ahogyan egy újságírói hiba nyomait próbálták eltüntetni, és nem ismerték el bűnösségüket a forrás megemlítésében . Bár minden kezdő riporter tudja, hogy egy hírt három forrásból kell ellenőrizni, a DIGI 24 felkapta a félrevezető hírt, amely nyilvánvalóan téves információkat tartalmaz, anélkül, hogy ellenőrizte volna, hogy a China Eastern Airlines üzemeltet-e Pekingből.

Tájékoztatásul: A China Eastern Airlines székhelye a Shanghai Pudong nemzetközi repülőtéren található China Southern Airlines és az Air China-nak Pekingben van egy csomópontja.

Nem értem, milyen nehéz megemlíteni a forrást, főleg, hogy ez bizonyítja neked, hogy ez az egyetlen forrás a hírhez. És azok, amelyek Click vette át a hírt, de copy/paste stílusban csinálták, és megemlítették a forrást, aktív link nélkül, még akkor is, ha ettek egy "s"-t az Airlinetravel.ro oldalról.

6 megjegyzés
  1. Petruş Lungu azt mondja,

    Sorin, mióta követlek a Facebookon, észrevettem, hogy a hírek terén affinitásod van a Digi24-hez.

    Ki tudja hány "gombócot" nyelt le belőlük. Csak nézze meg a híreket. ⁇

    Mindenesetre én legalább elmagyaráztam magam. A legnagyobb! Amit én akarok.

  2. RA mester azt mondja,

    Ez a Digi professzionalizmusát jelzi!

  3. Radu Tanasescu azt mondja,

    Bizonyára valahol a Digi 24-en most egy ideges főnök kiabál egy alkalmazottal. Az alkalmazott, aki elkövette a hibát a cikk közzétételével. Valószínűleg egy alkalmazottra kiabált, nem többre. Általában a hibához több embernek is meg kell buknia a láncban, de ez nem számít. Bűnbak volt.

    A nyilvánvaló a vezetés. Az ott kialakított környezet és mentalitás hozta ezt az eredményt. De mit számít? Kirúgunk egy balekot, vagy legalábbis levágjuk őket a fizetésből, és egyértelműen minden jobb lesz.

    Tipikus.

    1. Sorin Rusi azt mondja,

      A jelentés nagyon jól sikerült. A probléma nem az, hogy becsapták őket:)… Csak egy április 1-jei tréfáról beszélünk. A probléma az, hogy nem ismerték fel és nem adták meg a forrást. A nyomokat is megpróbálták eltakarni

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.