Duna-delta - mennyország sarka - #deltadunariipentrutoti ep. 1 (fotóriport)

1 1.435

Május 17-19 között a Genius Travel meghívására a #deltadunariipentrutoti programon keresztül a Duna-deltában voltam. Az égnek ez a szeglete nem idegen számomra, hiszen a Tulcea megyei Măcinből származom. De szívesen megyek, amikor csak lehetőségem van rá.

Romániában található Európa egyik legszebb deltája, egy csodálatos hely, amelyet életében legalább egyszer látnia kell. És örömmel látom, hogy vannak olyan emberek, akik a turizmust fejlesztik a környéken. 1992 óta a Duna-delta az UNESCO Világörökség része, Romániában nemzeti bioszféra-rezervátumként, az IUCN nemzetközi taxonómiájában pedig nemzeti parkként szerepel. (Nemzetközi Természetvédelmi Unió). E státusz ismeretében a Duna-deltában a turizmust felelősséggel és nagy körültekintéssel kell végezni.

A Duna-delta

Bogdan Stefan, a Genius Travel utazási iroda tulajdonosa és az Uzlina - Genius Delta Resort körzetében található turisztikai komplexumot átvevő statisztika szerint 8 románból 10 nem jutott el a Duna-deltába. Bízik ebben a térségben, akárcsak mi, és reméli, hogy minél több románt sikerül idecsábítani erre a csodálatos helyre. Egyelőre nem támaszkodik a külföldi turistákra, mert a Duna-delta nem túl népszerű nemzetközi szinten. Először ismerjük meg hazánkat, majd mutassuk be másoknak.

Hogy ne menjek túl messzire a történetekkel, 3 fotóriportban mutatom be nektek a Duna-deltát, minden egyes, ebben a szegletben eltöltött naphoz egyet. Egy 2 éjszakás szállás programban részesültünk. Vasárnap indultunk és kedden jöttünk vissza.

Duna-delta - mennyország sarka - #deltadunariipentrutoti - első nap

Május 17-én, a hajnali órákban felszálltunk és a Genius Delta Resort felé vettük az irányt. A szálloda Uzlina negyedben, a Sepsiszentgyörgy-csatorna partján található. Az út körülbelül 6 órát vesz igénybe, szünetekkel. Most ez a forgalomtól is függ, a buszon lévőktől stb.

14:00 körül megérkeztünk az átszállási ponthoz. A szálloda csak hajóval/hajóval közelíthető meg.

a hajótranszfert
Transzfer hajóval a Genius Delta Resortba

Dobrudzsai pálinkával és halebéddel vártak bennünket. A Bogdánnal folytatott megbeszélésekből rájöttem, hogy az étkezési hal vásárlása az egyik legnagyobb probléma, amellyel szembe kell nézniük. A Deltában lévén azt vártuk volna, hogy a halak könnyen beszerezhetők és különféle fajtákat kóstolhatunk. De a valóság nem így van. A törvény értelmében a szállodatulajdonosok nem vásárolhatnak halat közvetlenül engedéllyel rendelkező horgászoktól, és nem is horgászhatnak. Így egyetlen halforrásuk továbbra is a cherhanaua, amely az engedéllyel rendelkező halászok és a kereskedelmi egységek közötti közvetítőhely. De itt is vannak gondok, mert ezek a cseresznyék a nagy boltokba adják a halat, a környékbeli szállásokon pedig nem nagyon van mit vásárolni. Ebben a tekintetben a hatóságoknak be kell avatkozniuk és módosítaniuk kell a jogszabályokat. Végül, mivel néznek szembe a fiatal vállalkozók?

tuica kávé

A kiadós étkezés után mindenki ízlése szerint elvonultunk az árnyékba vagy a napra. Sokan kipróbáltuk a szabadtéri medencét, mások függőágyakban ültek, sétáltunk az üdülőhelyen és élveztük a Delta nyugalmát. Már messze voltunk a városok nyüzsgésétől, a környezetszennyezéstől és a nyugtalanságtól. Tökéletes idő: süt a nap, alig több mint 20 fok és nincs szúnyog.

Estefelé hajóval indultunk át a Duna-deltán, körülbelül két órás sétára. A Genius Delta Resort komplexum 3 hajóval rendelkezik, 10-12 férőhellyel, ami hozzávetőleg 60 000 EURO befektetés.

genius-delta-resort hajók
Hajók Genius Delta Resort

Megcsodálhattuk az élővilágot, fotózhattunk hattyút, pelikánt és még sok más madarat.

hattyúk

A naplemente elkapott minket a Delta csatornáin, és az élmény varázslatos volt. Sok helyen beutaztam Romániában és külföldön is, de a legszebb naplementét a Duna-deltában láttam.

Naplemente a Duna-deltában

Egy mesebeli séta után visszavonultunk a Hotelbe. A fáradtság már beszélt. Vacsoráztunk, majd késő estig folytattuk a hálózatépítést. A csónakokat megengedték "pihenni", és néhányan a függőágyakban pihentek.

Csónakok

A szobákkal kapcsolatban elmondhatom, hogy nagyon jó volt a Duna-deltának. Egy apartmanban szálltam meg a Codalb villában. A nagy nappali, a fürdőszoba is, csak a kis hálószoba, de nem is kell több. Mondhatom, nagyon jól sikerült pihennem.

A másnap reggel 8 körül kezdődött, de erről a következő részben!

–––––––––––––––––––––––––––

A fényképek együtt készültek Canon EOS 70D DSLR fényképezőgép és okostelefon Huawei P8 Lite a Cel.ro-ról!

1 megjegyzés
  1. carmi azt mondja,

Egyszerűen földi paradicsom. Egy másik világ elszakadt a másiktól. Teljesen csodálatos.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.