Bukarest - Temesvár - Bukarest a Carpatair társasággal (bemutató)

6 1.699

Tegnap két premiert szereztem magamnak. Ez volt az első járat az útvonalon Bukarest – Temesvár és az első Carpatair járat. Azt is mondhatnám, hogy ez volt az első oda-vissza utazás ugyanazon a napon, de azt is, hogy ez volt az első repülés egy repülőgép fedélzetén. SAAB 2000.

Mielőtt mesélnék a repülésről, a fedélzeten szerzett tapasztalatokról stb., szeretnék egy kicsit megemlíteni a repülőgépekről és a repülésekről.
Legyen szó SAAB, ATR, Boeing, Airbus, Bombardier vagy bármilyen más típusú repülőgépről, a repülés alapelvei ugyanazok. Való igaz, hogy egy nagyobb gép tovább tud repülni, nagyobb magasságban, több utast és több tonna rakományt tud szállítani. De ugyanazon az alapelveken repül, mint egy kisebb repülőgép. Minden helyzet és eszköz a repülőgép modelljéhez igazodik. Így nem kell félnie ATR vagy Airbus A380 repülésétől.

A légiutas-kísérő személyzetet is kiképezik a repülőgép típusára. Pilóták is. Ne képzelje el, hogy egy légiutas-kísérő bármilyen géppel repülhet, amikor és amikor akar. Mint ahogy a pilóták sem ülhetnek le egyetlen repülőgép ülésére sem. Carpatair Flight Training School Simulator fel tud készíteni pilótákat ATR, SAAB és Fokker gépekre, ha jól értettem.

És most visszatértem a versenyzésbe Bukarest - Temesvár - Bukarest a Carpatair légitársasággal. A reggeli járat 7:45-kor indult. Szóval elég sok idővel indultam el otthonról, mert nem tudtam, milyen a Carpatairnél bejelentkezni, milyen a belső indulás stb. Ráadásul ma már azt sem tudja pontosan megbecsülni, hogy a RATB 783 expressz vonal milyen messze megy a repülőtérig. Körülbelül két órával a felszállás előtt megérkeztünk Otopenibe.

Hamar érdeklődtem a belső indulások, eljárások iránt, minden gördülékenyen ment. Így volt időm megnézni a keleti Otopeni repülőtér viselkedését, abban az időszakban, amikor sok járat indul. Azt tapasztaltam, hogy sok utas nem tudja, mit jelent az online check-in, és sorban állnak a pultoknál. Hiába rakták be azokat a reptéri check-in automatákat, mert az emberek nem használják őket. Itt egy kicsit több oktatásra van szükségünk, és visszatérünk egy részletes cikkel.

Azt is tapasztaltam, hogy néhány román késésben van. És ez azért van így, mert sokan nem tudják, hogyan kell értékelni az időt, vagy várni az utolsó pillanatig.

Addig is ideje elmennem. Gyorsan végigcsináltuk a check-in formalitásokat (ezek a "nemzetközi indulási" terminálban történnek), majd elmentünk a "belföldi indulókra", az "érkezési terminál" földszintjére. Minden gördülékenyen ment, 16:30-tól megkaptam a jegyemet a visszautazásra. Azt hiszem, ez volt az első ellenőrzés, amikor nem csörögtek a gépek. Arra gondoltam, hogy kevesen leszünk a gépen, azon gondolkodtam, hogy milyen lenne Fokkerrel vagy SAAB-al repülni stb. De minden megnyugodott az agyamban, ahogy leültem a repülőgép ülésére.

SAAB 2000 egy regionális repülésekre szánt repülőgép, amelyet 2 Rolls Royce légcsavaros turbopropeller hajt. Kapacitása 50 ülőhely, 17 sorban elosztva, és minden sor 2 + 1 formátumban. Nagyon zajos, és voltak pillanataim, amikor éreztem, hogy bedugul a fülem a zajtól. Legfeljebb 9500 méteres magasságig és körülbelül 700 km/h sebességgel tud repülni. Az ilyen típusú repülőgépek személyzete 2 pilótából és egy légiutas-kísérőből áll.

A Bukarest - Temesvár járat átlagosan 60 percet vesz igénybe. Még fel sem szállsz jól, és már készülsz a leszállásra. A SAAB 2000-es gép fedélzetén jó biztonsági övvel repülni, mert rövid a repülés, még érezhető némi turbulencia stb. Szép a kilátás, ha jó időt kapunk. Románia felülről nézve gyönyörű ország.

A Carpatair gép fedélzetén jó a szolgáltatás. Az értetlenkedők figyelmébe ajánlom, hogy a Carpatair üzemeltetője teljes körű szolgáltatást nyújt. A jegy ára tartalmazza a távolságtól függően 20 kg-ot a fedélzetre, a kézipoggyászra és a repülőgép fedélzetén lévő apróságokra is. A zuhany alatt gyümölcsleveket, vizet, kávét, Belvita Start kekszet, az esti futáson csokis croissant-t kaptunk.

Láttam érzéketlen embereket is, akiknek általában eszébe sem jut telefon, tablet stb. kikapcsolása. Ahogy láttam egy nyűgös és flegma urat is, aki csak narancslevet szolgált fel, és óvatosan kritizálta a légiutas-kísérőjét, amiért nem kapott jobb ellátást. Szeretném megemlíteni, hogy Ön nem a bárban tartózkodik a repülőgép fedélzetén, és a légiutas-kísérő sem csapos.

Azok számára, akik még mindig tanácstalanok, a légiutas-kísérők nem alkalmasak pincérek és csaposok számára. Jelen vannak, hogy biztosítsák a biztonságos repülést, és beavatkozzanak, ha az utasok biztonsága veszélybe kerül. Ők tudják a legjobban, hogyan kell kezelni az eseményeket. A nagyobb kényelem és a kellemesebb repülés érdekében bevezették a gépek fedélzetén a catering szolgáltatást tartalmazó részt.

Ami az árakat illeti, a belföldi utak kicsit magasabbak, mert magasak a reptéri illetékek, illetve a gépeknek személyzet, karbantartás, ellátás stb. Megállapítottam, hogy a jegyár több mint 50%-a adót jelent, különösen a repülőtéri illetéket.

Az alábbiakban az augusztus 3-tól augusztus 10-ig terjedő időszakra vonatkozó árkalkuláció található, oda-vissza. Mint látható, az ár adókkal együtt eléri a 628 lejt. Még az összes adó mellett is jó árnak tartom, ha belegondolunk, hogy mennyi időt takaríthatunk meg.

A vonat átlagosan 8-9 órát vesz igénybe, és az I. osztályon 163 lejbe, a II. osztályba 115 lejbe kerül. De nem írtál bele semmit! Egy oda-vissza vonatozás több mint 18 órát jelentene a vonaton, és a költség körülbelül 330 lej lenne az első osztályon és 230 lej a második osztályon. Válassza ki, mivel szeretne utazni ilyen körülmények között. Fontolja meg azt is, hogy mit biztosít a CFR.

A TAROM kicsit drágább, de ugyanolyan előnyös.

Kellemes, békés utazást kívánok!

6 megjegyzés
  1. gabi azt mondja,

Én azt mondom, hogy ne reklámozz annyit a carpatairnak, mert nem tudod mi folyik ebben a cégben. illik a közmondás, hogy "a kerítés kívülre van festve, a leopárd pedig belülre van festve", de kicsit azt mondják, hogy egyszerűen kigúnyolják azokat az embereket, akik igazán beleteszik a lelkét abba, amit csinálnak, és akik "szifonok" jól járnak főnökeik. Kár azoknak, akik beleteszik a lelküket, hogy nem becsülik meg, és az emberek a társaságban értéktelenek és gerinc nélküliek

2. Vasziliu Mária azt mondja,

A Carpatair nem fapados, hanem egy gazdasági társaság, és ezért gondolhatják egyesek, hogy a jegyek ára meglehetősen magas.

– Szeretném megemlíteni, hogy Ön nem a bárban tartózkodik a repülőgép fedélzetén, és a légiutas-kísérő sem csapos. Mikor változtatja meg egyesek mentalitását?

3. Sorin azt mondja,

Igen, ezt elfelejtettem megemlíteni a cikkben. Tudtuk, hogy a Carpatair üzemeltetője nem fapados!

4. maistor kokir azt mondja,

sajnos a carptair már nem járja a temesvári bukaresti útvonalat, az egyetlen megoldás a tarom, aminek naponta sok járata van, amit észrevettem, a tarom 75 percet tesz meg, míg a carptair 50 vagy 55 percet… ez nem nagy ügy, de meg kell említeni… különben az én az ár amúgy elég kicsinek tűnik... 6 millió oda-vissza, ha időben veszel jegyet, akkor eléri a maximum 10 és fél milliót, ha pár nappal előtte veszed meg…

5. Sorin azt mondja,

Szerintem a Carpatair a nyári szezontól újra bevezeti az útvonalat. Az időtől függően a mérés módjától függ. Az általam említett idő a felszállástól a leszállásig tart. Nem vettük figyelembe a peronon való parkolást, a pályára futást stb.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.