Bukarest - Tulcea a Fly Romániával (bevezető járat 16. május 2014-tól) (fotóriport)

9 3.031

16. május 2014-én Repülj Romániába keresztül írt egy oldalt a román polgári repülés történetében a Bukarest - Tulcea útvonal felavatása. 21 év kihagyás után "Duna Delta" nemzetközi repülőtér Tulcea megkapta az első rendszeres utasszállító járatot.

A Fly Romania az egyetlen társaság, amely menetrend szerinti járatokat üzemeltet a Duna-deltában. Az Otopeni - Tulcea útvonalon hetente háromszor, kedden, pénteken és vasárnap közlekednek a járatok.. Ezekhez jár még két nemzetközi járat, 29,90 eurótól kezdődően: Bergamo - Tulcea, kedden és pénteken Frankfurt - Tulcea, vasárnap.

„Mától, május 16-tól indítunk járatokat a Duna-deltába és onnan indulva. Rengeteg nyitottságot találtunk a tulceai tisztviselők részéről, és hiszünk abban, hogy az Otopeni - Tulcea járaton keresztül a külföldi turistákat sokkal közelebb hozzuk a Deltához. Valójában a Temesvár – Otopeni – Tulcea összeköttetésnek köszönhetően sokkal könnyebb lesz elérni mind a Deltát, mind a tengerpartot a román turisták számára az ország nyugati részén, a konstancai átszállás lehetőségével. Illetve az ország nyugati partjaitól a román tengerpartig tartó 16-18 órás vonatút miatt a turisták nyugatról, jobban megközelíthető úti célokat választottak” – húzza alá Cătălin Buțu, a cég ügyvezető igazgatója.

A Fly Romania meghívására örültem, hogy az első utasok között lehettem ezen az útvonalon, részt vehettem a 16. május 2014-i induló járaton. McDonnell Douglas MD-83 (YR-OTY); az első járat Tulceába; az első repülés a Fly Romániával.

Némi meghatottsággal indultam erre az útra. 16. május 2014-án 08:30 körül csatlakoztam az újságírók és bloggerek csoportjához, akik együtt élték át az első járatot Tulceába. 09:00 körül indultunk a reptérre.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_001

Meglehetősen gyorsan megérkeztünk Otopenibe, és egyenesen a pénztárakhoz mentünk 40-41. Örömmel láttam, hogy a bukaresti "Henri Coandă" nemzetközi repülőtéren "Tulcea" van írva.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_003

Még jobban izgatott voltam, amikor kezembe vettem az első repülőjegyemet Tulceába. Molnár lévén óriási örömet éreztem. Kezdenek megmozdulni a dolgok Tulcea megyében, és ezek a járatok új lehetőségeket nyithatnak az észak-dobrudzsaiak számára, a turizmus, a Duna-delta, a román tengerpart, az üzleti környezet stb. Remélem nem mulandó!

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_006

10:20-kor kezdődött a beszállás. Az MD-83-ast nem vontatták, így busszal mentem a géphez.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_007

És a repülő McDonnell Douglas MD-83 (YR-OTY) festésben Fly Romania.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_009

A repülőgép kívülről és belülről is jól néz ki. Jól karbantartott, tiszta, bőr ülésekkel felszerelt. 165 ülőhelye van 3-2 konfigurációban (3 ülés / sor a bal oldalon és 2 ülés / sor a jobb oldalon).

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_011

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_012

X5 717-es járat 11:10 körül indult, körülbelül 10 perc késéssel. Öröm volt hallani, hogy a PW JT8D-219 motorok teljes fordulatszámon futnak. A repülési plafon 6000-6600 méter volt.

Meglepetésemre egy 30 perces repülésen vizet és egy szendvics-ROM-ot, valamint csokit szolgáltak fel.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_010

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_020

A Tulcea - Bukarest járaton megkaptam a fentieket, de egy jó fánkot is csokoládéval és egy edényt 100 ml ásványvízzel.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_112

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_115

Nem is szálltunk fel jól, mert fel kellett készülnünk a leszállásra. Magasból sikerült néhány képkockát elkészítenem.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_015

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_017

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_018

11:40-11:45 körül leszálltam "Duna Delta" nemzetközi repülőtér Tulcea. Itt újabb kellemes meglepetésben volt részünk. A repülőtér felújított és barátságos. Nem nagy, de jól felszerelt és felszerelt, hogy megfeleljen egy nemzetközi repülőtér léptékének.

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_010

Bucuresti_Tulcea_Fly_Romania_027

A Tulcea repülőtéren sajtótájékoztatót tartottak, amelyen felszólaltak: Horia Teodorescu, a Tulcea Megyei Tanács elnöke; Ovidiu Tender, üzletember és a Ten Airways többségi részvényese; Albu Konstantin, a Tulcea repülőtér vezérigazgatója.

Visszaút X5 718 19:00-kor és nem 18:00-kor indult a menetrend szerint, de ne felejtsük el, hogy a gép a Tulcea - Milánó (Malpensa) - Tulcea járatokat is üzemeltette. 15.05-02.06.2014 között a Tulcea-Bergamo járat Tulcea-Milánó (Malpensa) útvonalon közlekedik a Bergamo repülőtér zárva tartása miatt.

A belföldi útvonalakon egyediek lesznek a viteldíjak, Bukarest - Temesvárra 69,90 euró / járat, Bukarest - Tulcea járatra 49,90 euró / járat, míg a nemzetközi járatokon 29,90 eurótól indulnak az árak. Ezek az árak a szolgáltatások széles körét tartalmazzák, beleértve a legfeljebb 7 kg-os kézipoggyász és a 20 kg-ig terjedő rakterek szállítását, valamint a fedélzeti catering szolgáltatást.

A Fly Romania menetrendje:

orar-fly

További képek a McDonnell Douglas MD-83-ról (YR-OTY) a következő címen találhatók: a dedikált album az Airlines Travel oldalán.

A cikket azzal zárom, hogy optimista és lelkes embereket ismertem meg a Fly Romániában, de Tulceában is. A légiutas-kísérő személyzet nagyon kedves és kedves volt. Rendkívül csinos lányok. Remélem, a Fly Romania hosszú életű lesz, és minél több szép járatot üzemeltet!

Tiszta ég!

9 megjegyzés
  1. Ame azt mondja,

Kiváló cikk. És nagyon hasznos útvonal. Nagyon nehéz eljutni Tulceába a deltáért. Reggel kell indulni, hogy 13.30-kor elérjük az "expresszt". Repülőgépen tehát ésszerűen felébred, kávét iszik, felszáll, épségben megérkezik Tulceába, és ezúttal felszáll a vízre. Tetszenek a képek és az egyenruhák (amennyire posztoltál)… és normálisnak tűnik, hogy a repülés elején adok valami édeset. Mintha elvesztek volna ezek a szokások. Amikor kicsi voltam, tudtam, hogy a stewardess egy tálca cukorkával jön, és mindig ragaszkodom hozzá. Bevallom, időközben kávéivó lettem, és a kávé minden repülésen elsőbbséget élvezett.

1. par azt mondja,

Egyetlen szokás sem veszett el a vonalversenyeken. A fapados versenyeken nincs értelme megnyitni a vitát 🙂

2. Rodica azt mondja,

a legnagyobb TEAPA!
    Fly Románia = TEAPA
    Törölték a járatomat és visszatérítették a pénzemet. Nem akarom a pénzt, Tulceába akarok repülni… vagy legalábbis Bukarestbe

1. Sorin Rusi azt mondja,

Igen, ez nem jó megoldás :(. De legalább fogadd el a pénzt és add vissza gyorsan. Vagy menj velük vissza Bukarestbe.

1. Rodica azt mondja,

Beszéltem a telefonos ügyfélszolgálatukkal, és átütemeztek július 22-re, ami még mindig nem volt bejelentve. Nem tudom mi lesz. Még nem kaptam meg a megerősítő e-mailt. 12 órája beszéltem velük.

1. ana azt mondja,

Rodica, van hír Romániából? repül még? Augusztus 8-ra megvan a jegyem, és attól tartok, nem mondják le. Kösz

3. Rodica azt mondja,

A helyzet a következő: felhívtam a számlán szereplő telefonszámot, azt mondják, hogy rossz szám; Új útvonalat kértem, megadtam nekik a rendelkezésre állásomat, hogy Romániába utazhassanak egy olyan időpontra, amikor van járatuk… nincs válasz. Nem tudom, hogy vannak-e még járatok vagy sem, aszerint, ahogy válaszoltak nekem, vagy inkább nem válaszoltak.

4. Rodica azt mondja,

Végül megkeresett egy utazási iroda a fly Romániából. Megadtam neki az utazási hajlandóságot, amikor jártak. Reményt adott. Addig is megyek vidékre az Alitaliával, mert vettem másik jegyet. De a légy Romániával a családom utolérhetett, és így nem menne teljesen tönkre az ünnep.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.