Az Airbus A350-900 (D-AIXC) Lufthansa fedélzetén (fotó/videó)

Szeptember 8-án a Lufthansa meghívására egy bemutató repülésen vettem részt az Airbus A350-900 (D-AIXC) fedélzetén. Ez egy München – Budapest útvonalon közlekedő járat volt.

0 5.083

Szeptember 8. néhány premiert hoz az AirlinesTravel listáján. Először repültem egy Lufthansa Airbus A350-900-as géppel. És először repültem Budapestre.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért üzemeltette hosszú távú repülő ezt a rövid járatot München és Budapest között. A válasz a lehető legegyszerűbb. A Lufthansa ünnepelte a Budapestre/Budapestről induló járatok 50. évfordulóját. A rendezvényt a Budapest Nemzetközi Repülőtér, a Lufthansa és a Lufthansa Technik támogatta.

A magyarországi kereskedelmi járatok mellett a Lufthansa egy budapesti Lufthansa Technik központot is kialakított, amely Airbus A320-asokat, Boeing 737-eseket stb. karbantart. Ezért is döntött úgy a Lufthansa, hogy az A350-900-assal Budapestre repül, nem Bukarestbe.

Airbus-A350-Lufthansa-Budapest

Mint látható, a német légitársaság az A350-essel repült Budapestre és A380 Szófiába, 2 európai főváros Románia közelében. Mindkét célállomáson vannak Lufthansa Technik központok és a helyi hatóságok támogatása. Mikor láthatunk ilyen rendezvényt Bukarestben? Amikor akarod!

Kíváncsi lehet, miért vett részt 2 romániai repülési újságíró a Lufthansa budapesti rendezvényén. Azért vettem részt, mert a budapesti rendezvény egy kis részben az 5. évfordulóját jelentette0 év repülés Romániába / Romániából.

Lufthansa A350-900 járat

De térjünk vissza a Lufthansa A350-900-as járatához. Kezdjük az elejével. A szeptember 8-i nap az első járattal indult, ami a Bukarest - München útvonalon közlekedett. Az LH1657 egy reggeli járat volt, ami megkönnyítette a napfelkeltét 10 000 méterről. Körülbelül 1:45 órás repülés volt, nagyon sima és kellemes.

07:13-kor landoltam Münchenben. Egy Airbus A321-100-assal (D-AIRB) repültem. Ez egy 23.8 éves gép, de nagyon jól karbantartott. Ahogy már sokszor mondtam, egy repülőgép kora nem befolyásolja a repülés minőségét. Ha a repülőgép nagyon jól karbantartott, minden frissítés naprakész és megfelel a repülési előírásoknak, akkor nem fogja érezni a repülőgép korát.

közel-munchen

Müncheni repülőtér, Franz Josef Strauß

A müncheni leszállás után néhány tíz percre megálltunk a Lufthansa Business Lounge-ban, ezalatt pihenve vártuk a reptéri túrát. 2015 májusában a müncheni Franz Josef Strauß repülőtér 5 csillagot kapott a Skytraxon, mivel ez az első Ázsián kívüli repülőtér, amely megkapta ezt a minősítést. Ugyanakkor 2017-ben 10. alkalommal jelölték „Európa legjobb repülőterének”. Egy téma, amelyet egy másik cikkben fejtünk ki.

A Lufthansa First Class Lounge látogatását is magában foglaló reptéri túra után mindannyian a K15-ös beszállókapuhoz vettük az irányt, melynek végén az Airbus A350-900 (D-AIXC) várt minket. Ez az egyik A350 XWB repülőgép, amelyet a Lufthansa müncheni bázisára terveznek.

A "Saarbrücken" névre keresztelt gépet április 1-jén adták át. 3 osztályban van konfigurálva: 48 hely Business Class, 21 hely Premium Economy és 224 hely turista osztályon. A 29. helyezést értük el, az Economy Class helyezést.

A repülés körülbelül egy óráig tartott, túl rövid ahhoz, hogy teljes mértékben áttekintsük a repülőgép kényelmét, de az első benyomás az volt, wow. Azt mondhatom, hogy az A350-900 fokozott utaskomforttal érkezik. Nem az ülésekre vagy az utastérre gondolok, amelyben be van állítva, minden légitársaságnak megvannak a sajátosságai.

De az A350-900-at azért szerettem, mert csendes, kivéve ha a szárnyak be vannak állítva, és amikor a futómű be van húzva. Az A350-900 jól felépített, technológiás és elegáns.

A fedélzeten a környezeti fény különböző színekben és intenzitásban állítható. A fedélzeten a fényerőről is volt egy rövid bemutatóm a repülés alatt.

Egyébként nyugalom és kikapcsolódás. Minden Economy üléshez tartozik egy párna és egy takaró, valamint repülés közbeni fejhallgató is biztosított a szórakozásról.

Az A350-900-as járaton kicsit játszottam a multimédiás rendszerrel. A gépen a kamerarendszert használtam, így valós időben láthattam, mi történik odakint. A függőleges faron van egy szoba, egy a gép alatt és egy elöl, de a vonat mögött, a leszálló előtt.

A Lufthansa Economy Class multimédiás rendszer a Panasonic EX3 platformon alapul. Több mint 100 filmhez, 200 tévéműsorhoz és több száz dalhoz férhet hozzá. Egyéb szórakozási lehetőségek is vannak, beleértve a játékokat. Láttam pár percet a Baywatchból is (2017).

From-A350-Lufthansa-1
From-A350-Lufthansa-3

A leszállás előtt a pilóták alulát és körbefutást hajtottak végre a budapesti repülőtér felett. Kellemes szenzáció volt, földön és levegőben való show. És ne essen pánikba, amikor a leszállási folyamat kellős közepén azt hallja, hogy a hajtóművek teljes sebességgel forognak, és a gép felemelkedik, hogy leszálláskor új áthelyezést hajtson végre.

Leszállás után a gép az egykori budapesti repülőtér előtt parkolt le, ahol vízágyúk köszöntése, de kíváncsiskodók százai köszöntötték.

Lufthansa konferencia Budapesten

Leszállás után részt vettem egy közös sajtótájékoztatón, amelyen a Lufthansa és a budapesti illetékesek is részt vettek. Valahol egy mondatban Románia is szóba került. Ezután a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A termináljához siettünk.

konferencia-lufthansa-budapest
konferencia-lufthansa-budapest-3

Visszatérés Münchenbe az LH1679-es kereskedelmi járattal történt, az Airbus A321-200 (D-AIDP) fedélzetén. Még csak 5.6 éves. Olyan sima és kellemes repülés volt, hogy néhány tíz percet pihenhettem. Nem is éreztem, amikor Münchenbe értem.

Visszatértünk Európa legszebb repterére, ahol legalább a T2 és a T2 Satellite nagyon jól néz ki. Nem jutottunk el a Q1-ig, de sok pletyka szerint még mindig megőrzi egy letűnt korszak retro hangulatát. A Lufthansa Business Lounge-ban pihentettük a lábunkat.

Körülbelül 4 óra elteltével elindultunk Bukarestbe, egy Airbus A320-as fedélzetén, amelynek az LH1656-os járatot kellett volna üzemeltetnie. Minden nagyon gyorsan történt, és a napunk villámcsapásként telt. Körülbelül 24 óra múlva ismét otthon voltam, és az A350-900-assal repültem.

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.