5 tennivaló egy nap alatt Bergamóban

9 11.873

30. október 2015-án a Ryanair ajánlatát kihasználva az AirlinesTravel.ro csapatának egy része egy napot utazott Bergamo. Találtam repülőjegyet 18 EURO-ért, oda-vissza járatokat még aznap. Helyi idő szerint 11:00-kor szálltunk le, és helyi idő szerint 18:35-kor szálltunk fel. Ebből az alkalomból személyesen két premiert jelöltem meg: először repültem a Ryanairrel, és először érkeztem Bergamóba.

Ryanair-1

Nem volt kialakított útvonalunk, és nem is akartunk Milánóba menni, az utazás egyetlen célja a repülés volt. De mivel körülbelül 6 óránk volt az úticélunkon elidőzni, úgy döntöttünk, hogy Bergamóban maradunk, és élvezzük a csodálatos őszi napot. Íme 5 dolog, amit Bergamóban csináltunk!

A bergamói Orio al Serio nemzetközi repülőtér érkezési terminálján egy turisztikai információs központ található, ahol utazási jegyeket, térképeket vásárolhat, és megkaphatja a kívánt turisztikai információkat. Bergamóban minden közlekedési eszközre 24 órára érvényes jegyet vásároltunk, beleértve a reptérről a városba és vissza, de siklóval is, melynek ára 5 EURO volt.

Látogatás a Citta Alta erődben

1. Az első dolgom, miután megérkeztem Bergamóba, az volt menjen a siklóval Citta Alta felé, a bergamoi erőd. Soha nem gondoltam volna, hogy Bergamo, a milánói metropolisz közelében fekvő város, amely a fapados szolgáltatók célpontjaként ismert, ilyen középkori erődöt rejthet.

citta-alta-bergamo

Felmenni a fenti városba, mivel ezt a helyet még ismerik, olyan, mintha a múltban léptem volna valahova, és megállt volna az idő. Szűk utcák, lenyűgöző építészetű épületek, 2 tér, üzletek és olasz éttermek klasszikus helyi stílusban vannak elrendezve.

Bevallom, nem rajongok az épületekért, de Citta Alta nagyon lenyűgözött.

TÁJÉKOZTATÓ MEGJEGYZÉS: Az átszállás a repülőtérről Bergamóba 15-20 percig tartott. Az autóút a repülőtérről Citta Altába körülbelül 25 percig tartott. A sikló körülbelül 2-3 percig tart.

Ebéd a Citta Alta erődben

2. Ebédidőben megérkezve inkább az egyikben vacsoráztunk éttermek Citta Altában, egy kis téren található. Régi olasz stílusban rendezett teraszt választottam, mintha szakadt volna a jelenből. Inkább egy adag tengeri tésztát választottam, és egy sörrel lehűtöttem. Nyilvánvalóan az árak valamivel magasabbak, mint Bergamóban, de nem minden nap jutunk el Bergamo városába.

tészta-olasz

TÁJÉKOZTATÓ MEGJEGYZÉS: Az én menüm körülbelül 20 EURO-ba került.

Panoráma Bergamóval a Citta Alta erődből

3. Aztán végigsétáltam az erődön, míg el nem értem panorámás helyek, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a városra és az egész régióra. Gyönyörű időnk volt, 20 fokkal és sok napsütéssel.

Gyalogtúra Bergamóban

4. Az idő fogyott, de ki tudtuk hozni a legtöbbet. Miután leereszkedtem a fellegvárból, tettem egy kis sétát séta Bergamón keresztül, közben még uzsonnáztam. Imádtam figyelni egy kis olasz vidéki város pulzusát.

Bergamo-város-1

Planespotting a Bergamo Orio al Serio nemzetközi repülőtéren

5. 17:00 körül indultunk a reptérre, a visszaút 18:30-kor volt. Kicsit korábban érkeztem a reptérre, elintéztem a beszállási formalitásokat, aztán volt egy kis időm repülőgépes megfigyelés. Az emeleten a repülőtér áttekintést nyújt a peronról és a kifutóról.

repülőtér-bergamo-1

Egy bergamói nap minden őrülete nem került többe 50 EURO-nál, a repülőjeggyel együtt. Élvezhet egy rövid kiruccanást Milánóba, Rómába vagy Bolognába, kihasználva a lehetőségeket Ryanair ajánlatok. A járatok normálisak voltak. Nem voltak elvárásaim, nem voltam lenyűgözve. Bevallom, nincs sok helyem a gépeiken, de volt. Az árak a fedélzeten kedvezőek: 2-3 EURO egy csokoládé / snack / chips; 2-3 EURO egy gyümölcslé / víz; 6 EURO egy üveg bor; 4.5 EURO egy doboz sör; 3 EURO egy forró ital (tea, kávé) stb. Felhívjuk figyelmét, hogy ingyenes repülőjegye két poggyászt is tartalmaz, egy normál és egy kis kabint.

Az idő nem volt a barátom, és elég gyorsan eltelt, de a bergamói utazást annyira élveztem, mint az volt. Nem is futottam meglátogatni, de nem ácsorogtam túl sokáig egy helyen. Ha a nyomdokainkba kíván lépni, ajánljuk!

(FOTÓ: Sorin Rusi @ Lenovo Vibe Z2 Pro)

9 megjegyzés
  1. Cap Mihaela azt mondja,

Nagyon szép bemutató

1. Sorin azt mondja,

Köszönöm! Tiszta égbolt és élvezze a sétát Bergamóban!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.